Česta pitanja

1. Što je to parfem, toaletna ili kolonjska voda?

Parfem sadrži 15 do 30% parfemskog ekstrakta, parfemska voda ili Eau de parfum 8 do 15 % i toaletna voda ili Eau de toilette sadrži 4 do 8% parfemskog ekstrakta u koncentriranom alkoholu. Kolonjska voda (Eau de Cologne) sadrži 3 do 5 % ekstrakta u razrijeđenom, često 70% alkoholu( sadrži 70 % etanola).


2. Kako izabrati pravi parfem ili sličan proizvod?

Uvijek prema osobnom ukusu. Nikada ne biramo miris prema "uzorku" ili sličnom proizvodu npr. blazinica ili zatvarač spreja koji je potom neko vrijeme ostavljen da se "zrači". Ovakav uzorak mirisa ne odgovara mirisu u zatvorenom pakiranju.


3. Je li istina da isti parfem ima kod raznih korisnika ponekad drugačiji miris?

Da, istina je. Svaki čovjek ima svoj vlastiti specifični miris. Ovisi o osobinama kože, načinu prehrane i životnog stila. Parfem koji kod nekoga miriše ugodno, može na koži drugoga mirisati donekle drugačije.

4. Mijenja li se miris parfema ukoliko korisnik pojede ljuto i začinjeno jelo?

Miris parfema se ne mijenja, ali mijenja se miris kože koja odražava miris prerađene hrane u metabolizmu. Ovakva promjena je uzrok te promjene mirisa tj. zašto miris drugačije miriše na pojedinoj koži u odnosu na sami parfem.

5. Može li parfem utjecati na raspoloženje?


Da, itekako. Miris utječe neposredno na psihičku ravnotežu. Ugodan miris je u stanju vrlo brzo poboljšati raspoloženje, ali i obrnuto, probojan i vrlo intenzivan miris uznemiruje i može uzrokovati određene poteškoće.

6. Postoje li erotizirajući parfemi?

U pravilu ne, barem ne u smislu da djeluje kao afrodizijak. Ali ugodan miris koji koristi vaša simpatija može nadražujuće djelovati. U pravilu vrijedi da čim je miris više osvježavajući i voćni time se smanjuje nadražujući učinak.

7. Je li postoje pravila kako koristiti parfem?

Da. Parfemi nikad ne bi smjeli smetati osobama oko Vas. U ovom slučaju vrijedi pravilo manje je više. Tijekom dana je poželjno koristiti lagane tj toaletne ili kolonjske vode. Parfem sam od sebe bi se trebao koristiti za posebne prilike. Također biste trebali uzeti u obzir i godišnje doba. Za tople ljetne dane su prihvatljiviji cvjetni, eventualno citrusni mirisi. Za hladne dane su namijenjeni ipak teži balzamični i orijentalni mirisi. Naravno ova pravila nisu za svakoga primjenjiva. Odabir mirisa je stvar svakoga žene i muškarca i treba se ipak voditi prema njihovim osobnim ukusom i načinom života.


8. Zašto nije dobro koristiti nekoliko različitih mirisa?

Svaki parfem je jedna harmonična cjelina. Ako se u isto vrijeme koristi drugi, tj. različiti intenzivni miris, može doći nesklada koji na kraju može izazvati i neugodan miris.



9. Kako i gdje se parfem treba stavljati?

To je prije svega pitanje koncentrata. Parfem se u pravilu stavlja iza uha. Općenito parfem se nanosi na mjesta gdje se pod kožom najviše osjeti puls, tj. unutrašnjost laktova ili čak ispod koljena tamo gdje je koža najtoplija i gdje miris se najviše razvije. Parfem se stavlja također na kosu, odmah iznad vlasišta. Vrlo dobro parfem prodire na odjeći od prirodnih materijala i na krznu, ipak ne preporučuje se nanositi parfem na bijelu ili svijetlu odjeću ili na odjeću od prirodne svile.


10. Koliko dugo parfem traje i kako prepoznati da više nije baš u redu?

Ako flakon s parfemom nije izložen dnevnom svjetlu i toploti više od cca 20°C, miris traje nekoliko godina. Novi parfemi imaju piktograme koje otkrivaju koliko dugo parfem ne mijenja svoje osobine nakon otvaranja. Ovo vrijeme je različita prema mirisu i kreće se od 12 do 36 mjeseci. Parfem u originalnom i neotvorenom flakonu izdrži nekoliko godina. Parfem kod kojeg se mijenja boja, većinom u tamniju nijansu i kod kojeg se oko zatvarača stvara prsten od smole, je u pravilu star. Kiselkasti i smolavi miris je također signal da je parfemu već prošao rok trajanja.


Mirisne grupe:

Prema najnovijem načinu klasifikacije mirisa, prepoznajemo sljedeće skupine mirisa: (sustav klasifikacije je izradila skupina Haarmann – Reimer). Parfemi raznih brandova dijelimo na 6 glavnih skupina s podskupinama.


1 – cvjetni
(pretežno ženski)
cvjetni zeleni (npr. Chanel No.19)
cvjetni voćni (npr. Givenchy Amarige)
cvjetni osvježavajući (npr. Dior – Diorella, Diorissimo)
cvjetni cvjetna fantazija(N.Ricci L´Air du Temps, Anais)
cvjetni aldehidni (npr. Chanel No.5)
cvjetni slatki (npr. Dior – Poison)

2 – orijentalni
(ženski i muški)
orijentalni slatki - ambra(npr. Dior – Dune)
orijentalni začinski (YSL – Opium)
3 – chypre
(ženski i muški)
chypre voćni(npr. Joop Femme)
chypre cvjetni animalni (npr. Dior – Miss Dior)
chypre cvjetni (npr. Paloma Picasso)
chypre osvježavajući (npr. Halston)
chypre zeleni(npr. Dior – Fahrenheit)
drveni chypre 
chypre juhta (koža)
chypre duhanski
chypre igličasti (npr. Guy Laroche – Drakkar Noir)
4 – fougere ( čitaj:fužér)
(većinom muški)

fougere osvježavajući (npr. Davidoff Cool Water – muški)
fougere cvjetni (npr. Paco Rabanne Pour Homme)
fougere drveni (npr. Kouros)
fougere slatki - ambra (npr. Brut)

5 – citrusni
(većinom muški)


citrusni cvjetni (npr. Dior – Eau Sauvage)
citrusni fantazijski (npr. Armani pour Homme)
citrusni zeleni (npr. Guy Laroche – Drakkar)
6 – miris lavande
(većinom muški)

miris lavande osvježavajući (npr. Yardley, Avon, Shiseido)
miris lavande začinski (npr. Halston 101)

X – mošusni
(Mošusne mirisne tvari mogu biti univerzalno korištene u svim kategorijama).





1) Cvjetni miris

a) cvjetni zeleni
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su iris, galban (vrsta mirisave smole dobivena iz iranskih i afričkih biljaka) i svježa (emancipirani miris.

b) cvjetni voćni
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su ananas, breskva marelica, crni ribiz i jabuka. Kod ovih mirisa većinom je izražen miris voća.

c) cvjetni osvježavajući
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su đurđica, narcis, zumbul, cvjetovi naranče. Može biti dodan još i bergamot, jasmin ili miris svježe trave. Miris proljetnih cvjetova.

d) cvjetni cvjetna fantazija
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su ruža, jasmin, ylang-ylang, narcis, tuberoza, iris, karanfil. Nježni romantični mirisi koji sadrže većinom esencije cvijeta. Raznim kombinacijama nastaju tzv.mirisi bijelih cvjetova. Ovakvi mirisi su topli pa čak i narkotični.(npr. Cacharel Anais Anais).

e) cvjetni aldehidni
Cvjetni elementi su ovdje kombinirani prije svega sa skupinom alifatičnih aldehida. Aldehid je bezbojni organski spoj koji nastaje oksidacijom ili dehidrogenacijom alkohola. Ovi parfemi su elegantni i tipično ženski. Najslavniji je Chanel No.5.

f) cvjetni slatki
Teške intenzivne kreacije mirisa sastavljene od najtežih cvjetnih mirisa.

2) Orijentalni mirisi

a) orijentalni slatki - ambra
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su  cvjetni, balzamično-animalni, citrusni, vanilijin ambra. Često dopunjena zelenim i začinskim mirisima kod kojih se još dodaju slatke komponente ambraa. Za mušku varijantu mirisa se miješa još ambra, aroma meda i baza vanilije.       

b) orijentalni začinski
Sadrži većinom elemente mirisa kao što su muškat, klinčić, cimet, karanfil, ambra, cedrovina, sandalovina. Također se dodaje jasmin, ylang-ylang i neki od salicilata.

3) Chypre

a) chypre voćni
Tipični teški voćni miris, kod kojeg je glavni sastojak breskva.

b) chypre voćni animalni
Ovoj miris je omiljeni među ženama i muškarcima. Animalni sastojci joj dodaju ženstvenost, a trpki miris kože je muževan.              

c) chypre cvjetni
Većinom sadrži mirise gardenije (npr. Paloma Picasso), ruže. Miješa se također i s pačulijom.

d) chypre osvježavajući
Sadrži čisto chypre kompozicije. Lagani i efektivni miris.

e) chypre zeleni
Najlakši osvježavajući chypre miris. Koriste se elementi mirisa trave ili zelenih listova, ali također i elementi drvenasti,mahovine, iglica, svježi list. npr. Dior – Fahrenheit.

f) chypre drvena
Većinom sadrži elemente: sandalovine, pačulije, andropogona, vetivera, cedrovine.

g) chypre juhta (koža) i h) chypre duhanski
Često su kombinirani s biljnim i začinskim elementima.

i) chypre igličasti
Mirisne tvari dobivene iz drveta i ekstrakta iglica.

4) fougere miris

a) fougere osvježavajući 
Prevladavaju sastoji lavande. Dodaju se začinske arome, pikantne biljke i svježi miris drveta.

b) fougere cvjetni
Cvjetni miris daje cvijet naranče, ciklama, đurđica i neroli.

c) fougere drveni
Prvenstveno moderni sintetički elementi s mirisom ambraa i rijetkog drveta.

d) fougere slatki – ambraovi
Karakter ovog ekstrakta čini slatki miris sa ambraom. Također se dodaju elementi kumarina.

5) Citrusni mirisi

a) citrusni cvjetni
Sadrži nježne elemente biljaka. Koristi se i kao uniseks miris.

b) citrusni fantazijski
Sadrži komponente citrusnih esencija i modernih sintetičkih tvari.  Obuhvaća razne vrste kolonjskih voda.

c) citrusni zeleni
U osnovne citrusne mirise se dodaju voćni i zeleni elementi.

6) Miris lavande

a) miris lavande osvježavajući 
Ne sadrže druge ekstrakte. Za njegovu izradu se koristi isključivo čisti miris lavande. Većinom su to osvježavajuće vode.

b) miris lavande začinski
Začinjena varijanta s mirisom iglica. Posebna pikantna svježina.

Sastav

Parfem (ekstrakt) – sadrži 15 do 30 % mirisnog parfemskog ekstrakta u koncentriranom alkoholu.
Parfemska voda (Eau de Parfum, EdP) – sadrži 8 do 15 % mirisnog parfemskog ekstrakta u cca 85–90% alkoholu.
Toaletna voda (Eau de Toilette, EdT) – sadrži 4 do 8 % mirisnog parfemskog ekstrakta u cca 80% alkoholu.
Kolonjska voda (Eau de Cologne, EdC) – sadrži 8 do 15 % mirisnog parfemskog ekstrakta u cca 70% alkoholu

Izvadak iz knjige Mirisi i parfemi (Emilie Třepková, František Vonášek, MAXDORF 1997)




Slike su ilustrativne

Slike proizvoda su samo ilustrativne prirode. Zbog svjetlosnih uvjeta, realne nijanse boja kutija, flakona i parfema mogu biti drugačije od prikazanih. 
Ponekad sami proizvođači mijenjaju oblik flakona, boju kutije i sl. Naravno sadržaj proizvoda ostaje isti kao i naziv. U ovakvim slučajevima može doći do istovremene prodaje obiju vrsta pakiranja. Novo pakiranje ne mora odgovarati prikazanom na slici.

Želite nas nešto pitati? Napišite nam.

Polja označena zvjezdicom * se moraju ispuniti.






Slanjem podataka, društvo Notino s.r.o. obrađuje iste u svrhu rješavanja Vašeg zahtjeva na osnovu legitimnog interesa. Protiv ovakvog načina obrađivanja, a u skladu s Načelima o obradi osobnih podataka možete podnijeti prigovor.